Samsung heeft primeur met activatie op retailmedianetwerk Basic-Fit

Samsung is de eerste partner die een activatie uitrolt op het retailmedianetwerk van Basic-Fit. Cheil bedacht het concept.

Samsung Electronics Benelux en Basic-Fit gaan een samenwerking aan om jonge sporters te inspireren gezonder in het leven te staan. Leden van Basic-Fit kunnen een gamified work-out doen met de Samsungs Galaxy Space Squat. Voor deze campagne, die negen maanden duurt, werd er na een pitch gekozen om met Cheil Benelux samen te werken.  

Hoe kunnen we leden van Basic-Fit op een vernieuwende manier extra aan het sporten krijgen en hen tegelijkertijd de innovatieve technologieën van Samsung doen leren kennen? Cheil Benelux kwam met een innovatief concept: een rondreizende in-store workout experience die squattende sporters uitdaagt in een interactieve game. Dit wordt op 36 locaties in België en Nederland uitgerold.  

Maurice Ridder, head of retail media Basic-Fit: ‘Wij zijn heel blij met deze samenwerking. We voelden vanaf moment één dat we al onze touchpoints kunnen combineren en we elkaar kunnen helpen onze doelen te behalen. Samsung heeft de primeur om bij ons de eerste in-club activaties te verzorgen. Cheil Benelux creëerde naast deze activatie een campagne waarbij Samsung op een hele natuurlijke wijze aanwezig is op onze schermen, socials, audio en in de Basic-Fit app en dat voor alle clubs in Nederland & België!’ 

Gerben van Walt Meijer, marketing manager mobile eXperiences | Samsung Electronics Nederland: ‘Samsung zet technologie in om ieders leven eenvoudiger te maken. Dat doen we door volop in te zetten op innovatie, ook binnen de sportwereld. We hebben onze sporen al verdiend bij Olympische sporters die dankzij onze innovaties beter presteerden. Ook deze zomer zetten we onze schouders onder de Olympische Spelen in Parijs als een van de hoofdsponsors. Met deze dynamische, virtuele squat challenge geven we vanaf juli een hele nieuwe generatie sporters de kans onze producten te leren kennen en zo nog beter en gezonder in het leven te staan. Daar is Basic-Fit de uitgelezen partner voor.’ 

Basic-Fit zette al stappen naar meer gamified workouts, waarbij sporters steeds uitgedaagd blijven. De innovaties van Samsung gaan daar de komende tijd een rol in spelen. Met de Galaxy Watch6 kunnen sporters al squattend virtueel met de Galaxy Spaceship langs een level vol obstakels en uitdagingen vliegen. De sport- en body features op de smart watch moeten helpen intensiever en efficiënter te trainen.  

Reacties:

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Marcel Vogels
TOP!
Lees meer Lees minder
**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie